Nieprawdopodobna przemiana Orlego Gniazda w Bobolicach! :)

Dzisiejszy post wieńczy moją jeszcze tegoroczną czerwcową wędrówkę po Orlich Gniazdach, i jest małym przystankiem w amerykańskich wpisach :)
Zamek w Bobolicach to chyba najładniejszy zamek jaki zwiedziliśmy, a przynajmniej odrestaurowany. I można wejść do środka! :)
Podjeżdżając do Bobolic (a przypominam, że można dojść z Mirowa na pieszo czerwonym szlakiem, ok. 30 min) natrafiliśmy na zlot motocyklistów. Motocykle były imponujące, ale za to na zamku mieliśmy małe zatrzęsienie zwiedzających - no cóż... Nie zawsze jest tak jakbyśmy chcieli ;)
Obecnie właścicielem zamku jest senator Jarosław W. Lasecki, który podjął się jego odbudowy. Podczas prac porządkowych odkryto ciekawy ostaniec skalny - skalną bramę z wykutymi pod nią schodami prowadzącymi w kierunku bramy wjazdowej. Na cześć właścicieli zamku nazwano ją Bramą Laseckich.
Prawdopodobnie warownię wzniósł Kazimierz Wielki. Po jego śmierci zamek oddano w lenno Władysławowi Opolczykowi, któremu odebrał zamek Władysław Jagięłło. Zamczysko należało jeszcze do kilku innych rodów, ale potem, twierdza opuszczona i niezamieszkana - popadła w ruinę.
Oficjalne zakończenie rekonstrukcji zamku nastąpiło w 2011r. Zamek cieszy się ogromną popularnością wśród turystów i mówi się, że wygląda chyba lepiej niż za czasów Kazimierza Wielkiego ;)
Obok zamku znajdziemy hotel z restauracją, a także dość imponujące lokum właścicieli. Tak czy siak, chwała im za odbudowę tego Orlego Gniazda! Ponoć zamek w Mirowie też zamierzają odrestaurować. Podziwiam takich ludzi, naprawdę.
Na tablicach informacyjnych możemy poczytać o zamku i zobaczyć jak wyglądał wcześniej - przed rekonstrukcją.
Za wejście na zamek musimy zapłacić. Zapłacić warto, bo jest co obejrzeć :) Na wstępie, na dziedzińcu wita nas taki oto przyjemny fotel ;) Miałam dość ciekawy humor podczas zwiedzania, także, uwaga!, moje miny mówią same za siebie ;)))
Moja mamcia też dała się skusić na funny photo ;)
Przerażające były te 'gadżety' skierowane dla pań :/ Fuj!
Znalezisko na schodach :)
Na tarasie widokowym jest tak:
Kolejny dowód na moją głupawkę ;))) Wybaczcie ;)
Latrynka od wewnątrz:
Ta sama latrynka od zewnątrz:
Jednak TO był najciekawszy punkt zwiedzania. Wchodząc do jednej z komnat - prawie całkowicie ciemnych - natknęliśmy się w rogu na stojącą postać Śmierci. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że myślałam, ze to eksponat. Kiedy zaczęłam robić zdjęcie, eksponat zaczął wyciągać do nas niespiesznie swoja czarną rękę!!! Wszyscy jak staliśmy - zaczęliśmy krzyczeć (no może tylko ja i mama, ale mąż i tatko też się nieźle przestraszyli). To było koszmarne! Ale pan za chwilę zaczął z nami rozmawiać i nasz strach wyparował w sekundę, a zamienił się w kilkunastominutowy śmiech :))))) Komizm tej sytuacji wpłynął, mimo wszystko, bardzo pozytywnie na nasz nastrój już do końca dnia :)))
Dowód na to, że w zamku można... najeść sie strachu ;)))
Zamek bobolicki z daleka... i koniec naszej przygody. Imponujący i piękny :)
A na koniec fotka domu, który mijaliśmy w okolicach Mirowa i Bobolic. Prawdziwy, prywatny dom - zaparł nam dech w piersiach, i mimo, że z auta - zdjęcie musielismy zrobić :)
Do usłyszenia! :)

Zapraszam oczywiscie na casa-miparaiso.blogspot.com, ostatni post o oknach, może nie ostatni tegoroczny, ale na pewno będę rzadziej pisać, ze względu na zimowa przerwę w budowie :)

1. Bylam tam kiedys, bardzo dawno temu, przepeikne zamczysko!

2. Mieszkam na Śląsku czyli na Jurę stosunkowo blisko, dlatego też dość często bywamy w tych rejonach. Zamek w Bobolicach faktycznie odżył po renowacji i zgadzam się z tym że warto go odwiedzić.

3. Ale super, że ten zamek odżył. Po Waszych minach widzę, że bawiliście się świetnie! I w sumie o to chodzi:)
    P.s. z tą śmiercią to niezły żart!:D

1. Taki żart, że mało zawału nie dostałam ;) Ale po chwili było juz wszystko w porządku i uśmialismy się z siebie po pachy ;D

4. Ja bym chyba dostala zawalu, nie znosze wszelkiego rodzaju zamkow strachow itp atrakcji. Bylam w Bobolicach 5 lat temu i pamietam tylko rusztowania.Teraz zamek wyglada znakomicie, fajnie, ze komus chcialo sie zainwestowac pieniadze na renowacje.

1. No ja o mało nie dostałam ;))
      A zamek wygląda super, choć nie widziałam go wcześniej, sprzed czasów nie-zrekonstruowanych :)

5. Nie słyszałam chyba wcześniej o tym zamku..

6. Agnes, nie mogę znaleźć na żadnych z Twoich blogów maila do Ciebie.
    Napisz do mnie proszę aldia.arcadia@gmail.com

7. podziwiam, ja jak bylam osttani raz temu w bratyslawie to mnie babcia wyciagnela ogladac jakis tam zamek - myslalm ze umre z nudow :P

8. Nigdy nie byłam, ale widzę, że warto w wakacje zaplanować tam wypad :). Dziękuję za świetną relację, piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam serdecznie!
    Marta :)

1. Dziękuję :) Polecam na wakacje, jak najbardziej :)

9. No ja przy takim "spotkaniu" ze śmiercią miałabym chyba stan przedzawałowy. Wspaniały zamek, nie dziwię się, że byłaś zachwycona. Fajnie, że są ludzie którym zależy na utrzymaniu miejsc takich jak to w dobrym stanie bo czasem jak słyszę i widzę jak niektóre miejsca niszczeją to mnie serce boli...

1. No ja prawie miałam, myślę, że słychać mnie było nawet poza zamkiem :D
      Ale potem juz tylko śmiech :)
      Też uważam, ze o takie miejsca powinno sie dbać.

10. Zamek wygląda wspaniale. I jakie w nim atrakcje. Pan śmierć... Sama bym podobnie zareagowała. No, ale przeżycie niezapomniane. Będziesz to wspominać jeszcze wiele razy :)

1. Oj będę na pewno, ale już na pewno dobrze wspominać ;)