Wiedeń - Hundertwasserhaus, Stephansdom i Donauturm - odsłona druga!

Kochani!
Dzisiejszy post z wiedeńskiego weekendu otwiera Hundertwasserhaus, czyli Dom Hundertwassera.
Na samym początku muszę zwrócić uwagę na fakt, że Friedensreich Hundertwasserhaus był austriackim malarzem i grafikiem. Niezwykły budynek, który przeciwstawił konformizmowi w architekturze, zaprojektował na zlecenie władz Wiednia w 1985r.
Niesamowite jest to, że budynek jest zamieszkały - znajduje się w nim aż 50 mieszkań. Znajdziemy tu różnorodność motywów dekoracyjnych i materiałów (cegła, szkło, ceramika, wielobarwny tynk), a także ogród, który zajmuje dach budynku.
Hundertwasser mawiał ponoć, że zaprojektował ten blok, by pokazać, jak ważny jest twórczy duch oraz zapewnić ludziom miejsce, w którym mogą żyć w harmonii z otoczeniem i przyrodą. Przyznaję - dom zrobił na mnie ogromne wrażenie swoją nietypową konstrukcją, roślinami w symbiozie z murem, różnorodnością, kolorami. Coś pięknego. 
Nasi znajomi, którzy byli z nami, mieli odmienne zdanie - nie zachwycił ich. Cóż - są różne gusta.
Co ciekawe, mijaliśmy w Wiedniu jadąc autem, spalarnię śmieci zaprojektowaną również przez Hundertwassera. I również jest ona bardzo nietypowa i kolorowa.
Spod Hundertwasserhaus dotarliśmy powoli do...
...do Stephansdom, czyli Katedry św. Szczepana. Stanowi ona serce Wiednia. Wieże katedry górują nad najstarszą częścią miasta - Fleischmarktem, który jest także najbardziej tętniącym życiem zakątkiem stolicy Austrii.
Św. Szczepan to świątynia o eleganckiej bryle, z wysokim i wielobarwnym dachem. Wyróżnia się strzelistą gotycką wieżą. I choć jest bardzo ładną katedrą, to jednak ta w Pradze chyba bardziej mi się podobała ;)
Zygzakowate wzory na dachówce to znak rozpoznawczy katedry.
Wieczorny spacer obfitował jeszcze w widok podświetlonej opery...
...a także skromnego domu Mozarta.
Następnego dnia wybraliśmy się w zupełnie inną część Wiednia, a dokładnie do Donaustadt. Tam przyciągnęła nas Wieża Dunaju, czyli Donauturm - najwyższa budowla w mieście (252m). Dwie szybkie windy wywożą ciekawskich na taras widokowy na wysokości 165m. Są tam również 2 restauracje.
Widoki z wieży są naprawdę oszałamiające. Problem polega tylko na tym, że w trakcie naszego pobytu dość mocno wiało i było mi tam po prostu... za zimno ;)
A Wy? W którym z tych miejsc w Wiedniu już byliście? Albo które chcielibyście zobaczyć? :)
W następnym wpisie trzecia i ostatnia odsłona austriackiego Wiednia w moim wydaniu.
Zapraszam!
PS. Zajrzyjcie na mojego drugiego bloga - tym razem przedstawiam Wam moją kuchnię - https://casa-miparaiso.blogspot.com/2017/07/moje-krolestwo-kuchnia.html
i
https://casa-miparaiso.blogspot.com/2017/07/salon-z-jadalnia-na-poczatku-drogi.html 

Komentarze

  1. Byłam w Wiedniu wieki temu, ale chętnie pojechałabym tam znowu, bo zachwycił mnie bardzo.
    A Dom Hundertwassera to dla mnie dość kontrowersyjna budowla i wierzę, że tyle samo osób, ile zachwyca, tyle też uważa, że jest brzydki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten Hundertwasser to taki austracki Gaudi wydaje mi się,że był ;). Lubię widoki z góry, szkoda tylko,że wiało. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz kurcze, że nie skojarzyłam, bystra z Ciebie kobieta. Faktycznie trochę, a'la Gaudi ;)
      I dlatego lubię pana jednego i drugiego - za niekonwencjonalność ;)

      Usuń
  3. Hej kochana, tyle czasu mnie tutaj nie bylo, a tu takie zmiany :) Pieknie jest! A Wieden cudny, choc zima chyba ma jeszcze wiecej uroku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Nie wiem, zimą nie bylam, może kiedyś nadrobię ;)

      Usuń
  4. Też uważam, że piękno Jego "dzieł " wzbudza kontrowersje. Jest oryginalnie, inaczej i o to chodzi. Katedra mnie zachwyciła, w ogóle Wiedeń jest cudowny.
    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie i mężowi dzieła Hundertwassera przypadły do gustu, i tak Wiedeń jest piękny :)
      Pozdrawiam p. Basiu! :)

      Usuń
  5. Nadal nie byłam w Wiedniu i mówiąc szczerze nie mam pojęcia kiedy tam pojadę. Gdybym jednak miała okazję tam być to chciałabym zobaczyć praktycznie wszystkie punkty, które wymieniłaś. Na pewno punkt widokowy byłby na mojej liście w pierwszej dziesiątce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Punkt widokowy to punkt obowiązkowy, braliśmy go pod uwagę od samego początku.
      Polecam i pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. Nie miałam pojęcia, że we Wiedniu istnieją takie miejsca jak Dom Hundertwassera. Bardzo ciekawa bryła. Widoki z wieży zachwycające. A Wiedeń wciąż przede mną. Na razie tylko przejeżdżałam i nie było okazji, żeby się na chwilę zatrzymać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) W Wiedniu same piękności! ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Mnie Dom Hundertwassera zachwycił na Twoich zdjęciach na tyle, że to chyba pierwszy prawdziwy dla mnie powód do odwiedzenia Wiednia. Super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że spodobało Ci się coś u mnie, bo ja u Ciebie to wpadam w zachwyt! :)))))))

      Usuń
  8. Piękna architektura. Nawet aż tak dużo ludziskow nie widać?

    OdpowiedzUsuń
  9. Hundertwasser nr 1 w Wiedniu :) Rownież mnie zachwycił :) :) !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty