W Muzeum Zamkowo - Parkowym w Pszczynie... :)

Witajcie serdecznie! :)
Jeszcze nie tak dawno, bo w kwietniu, byliśmy w Olkuszu. Ale nasi znajomi nie byliby sobą, gdyby nas gdzieś nie zabrali.
Padło na Pszczynę.
Pszczyna leży w woj. śląskim, w Kotlinie Oświęcimskiej. Chyba najciekawszym obiektem pszczyńskim jest dawna rezydencja magnacka, czyli zamek książąt Hochberg von Pless z Książa.
Zamek zbudowany jest, z architektonicznego punktu widzenia, w stylu neobarokowym. 
Obecnie działa pod nazwą Muzeum Zamkowe w Pszczynie.
Przy zamku usytuowany jest zabytkowy park krajobrazowy w stylu angielskim o powierzchni 156ha. Utworzono tu sztuczne stawy i kanały (od pobliskiej rzeki Pszczynki), dzięki którym powstały romantyczne mostki... Ogólnie spacer po parku jest niesamowicie przyjemnym i relaksacyjnym przeżyciem...
To był naprawdę przyjemny spacer.... Polecam! :)
I jak Wam sie spodobała Pszczyna?
A może już byliście?
Pozdrawiam, do usłyszenia! :)

PS1. Zapraszam serdecznie na mojego drugiego bloga, pojawił się nowy POST! :)

PS2. W piąteczek dotarła do mnie książeczka T. Gorazdowskiego "Przez 3 Ameryki", którą wygrałam w konkursie bloga T&M PODRÓŻNICZO, za którą jestem niezmiernie wdzięczna i sprawiła mi dużo radości :))))) Oto ona:

Komentarze

  1. Piękne miejsce na spacerki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie bylam, ale bardzo mi sie podoba Pszczyna w Twoim obiektywie. Gratuluje wygranej.Buzka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie parki, a ten mostek skojarzył mi się trochę z naszym Parkiem Szczytnickim. Jak będziesz kiedyś Agnieszko we Wrocławiu to Ci go polecam. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam kilka razy we Wroclawiu, ale w Parku Szczytnickim nigdy, na pewno tam zajrzę! :)

      Usuń
    2. To ja też. Mieszkać we Wrocławiu i nie być w parku. Wstyd;)

      Usuń
    3. Dokładnie, aż trochę głupio, może w tym roku uda mi sie odwiedzić Wrocław :)

      Usuń
  4. Bardzo się spodobała, jak tam pięknie... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pszczynę zawsze gdzieś mijam po drodze, a nawet nie wiedziałam, że tam są takie śliczne miejsca. Pałac i jeszcze ten zielony park, idealne miejsce na spacer, czy na rower... Kiedyś najwidoczniej będę musiała skręcić w stronę, którą mi pokaże znak na Pszczynę i zobaczyć, co kryje w sobie ta miejscowość :)

    Przepraszam Cię za tak długą nieobecność na Twoim blogu, ale musiałam rozprawić się z sesją na studiach :(

    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się nie stało, sesja to sesja, wiem coś o tym :)
      A Pszczynę polecam, na przyjemny niedzielny spacer :)
      Pozdrawaim ciepło :)

      Usuń
  6. Agnieszko, Pszczynę znam od dziecka. Nie zliczę, ile razem tam byłam... Uwielbiam to miejsce, jest urocze o każdej porze roku.
    Piękne zdjęcia . Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że trafiłam w Twoje rejony :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. O tej Pszczynie to już czytałam u kilku osób. Wydaje się bardzo atrakcyjnym miejscem. Najbardziej zauroczył mnie park. Bardzo lubię takie zielone przestrzenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ja nie, byłam tam pierwszy raz i pierwszy raz o niej usłyszałam ;)

      Usuń
  8. Uroczy zakątek, warto zwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Do Pszczyny bardzo lubię się wybrać na niedzielny spacer po parku, tam zawsze jest pięknie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze tam nie dotarłam, a już na paru blogach widziałam jak tam jest pięknie. No i Ty to potwierdzasz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, słynne miejsce ;) Tylko ja o nim nie słyszałam :D

      Usuń
  11. Zawsze z przyjemnością czytam posty z Pszczyny. To piękne miejsce na wycieczkę. Sam czesto tam bywam.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I kolejna osoba potwierdza znajomość Pszczyny :) Fajnieeee :)))

      Usuń
  12. Aż się prosi, żeby tam pojechać... Zwłaszcza latem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosną też pięknie, ale latem jeszcze bardziej zielono :)))

      Usuń
  13. Śliczne miejsce, przydałoby się takie koło mnie, bo nie możemy znaleźć miejsca na plener ślubny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to by było idealne, ale wierze, że coś znajdziecie :))))

      Usuń
  14. Przyjemne miejsce na niedzielny spacer. Pałac bardzo urokliwy. Ach ta moja słabość do detali architektonicznych.
    Gratuluję wygranej. Pojawi się recenzja na blogu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze Ci się podoba :)
      Dziękuję... Jak przeczytam, to zapewne tak, ale nie wiem dokładnie kiedy :))
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Nawet ludzi było niewiele. Ujęcia i klimat jak najbardziej zachęcają do odwiedzenia. Bylem w tym roku, ale na zamku i w najbliższej okolicy nie byłem kilka lat. Zatem dziękuje i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam pierwszy raz w Pszczynie i bardzo mi się spodobała :)))
      Pozdrawiam również ciepło :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty